توسعه طرح تکام در لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از توسعه طرح تکام با هدف توانمندسازی روستانشینان و عشایر در مناطق محروم لرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، عطا حسنپور ۲۳ تیرماه در جلسه طرح تکام گفت: با طرح تکام می‌توان زمینه‌های کارآفرینی مردم پایه را در روستاها و مناطق محروم ایجاد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اضافه کرد: با اجرای طرح تکام ضمن ایجاد مهاجرت معکوس و اسکان روستانشینان و تقویت زمینه‌های اقتصادی آنان می‌توان، بر مبنای تقویت حکمرانی روستایی نیز برنامه‌ریزی کرد.

او تصریح کرد: در این نشست مشترک که با حضور دستگاه‌های مرتبط با طرح اجرایی شد، مقرر شد تا علاوه بر عقد تفاهم‌نامه همکاری در راستای اجرای طرح تکام فی ما بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ همسو با طرح تکام زنان روستایی وعشایر را در اولویت قرار دهند.

حسنپور خاطرنشان کرد: همچنین تشکیل کارگروه طرح تکام در استان و اعلام برنامه‌های دستگاه‌های ذیربط در اجرای طرح تکام در لرستان و اعلام ظرفیت و برنامه‌های آموزشی با تاکید بر صنایع‌دستی ادارات ذیربط به دبیرخانه طرح از دیگر مصوبات این نشست بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان گفت: با توجه به نوپا بودن این طرح، باید با شناسایی ظرفیت ها و چالش‌های پیش رو، برای توانمند سازی جامعه هدف اقدام کنیم.

او افزود: همچنین اطلاع‌رسانی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی به دستگاه‌های ذیربط از طرف دبیرخانه طرح در استان نیز می تواند در توانمندسازی هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی در استان برای توسعه اقتصادی آنان تاثیرگذار باشد.

طرح تکام از جمله طرح هایی است که توسط قرارگاه جهادی وزارت کشور به عنوان سند تحول بنیادی به منظور توانمندسازی مردم روستا و بهره‌مندی از ظرفیت روستاها اجرا می‌شود و در آبان ماه ۱۴۰۲ معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی با عقد تفاهم‌نامه با این قرارگاه به اجرای این طرح پیوست.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042301139
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha